Het HDC team

Met ons super team van vaste medewerkers, zijn we zeven dagen per week in touw voor onze dieren. Het HDC-team bestaat uit een aantal disciplines;

  • Onze hondenverzorgers en kattenverzorgers,
  • de dierenartsen met assistenten in de kliniek,
  • de medewerkers van de receptie,
  • de verzorgers van het pension.

De teams worden aangestuurd door Mirjam Smit (operationeel manager).

Wij stellen ons graag aan jullie voor:

Team Hond:

Het team van de hondenafdeling bestaat momenteel uit vier medewerkers Anita, Björn, Nadine en Patricia.  Zij zijn gediplomeerd kynologisch gedragstherapeut of in opleiding daarvoor. Wij staan achter het positief opvoeden en begeleiden van honden en dat is dan ook hoe wij te werk gaan. Wij worden opgeleid door kynologisch centrum Quiebus.

 

Onze dagelijkse taken zijn de schoonmaak, het voeren, verzorgen, observeren en positief begeleiden van onze asielhonden. Gemiddeld verblijven er zo’n 50 honden bij ons. Tijdens het verblijf van elke hond zijn wij zorgvuldig bezig met het leren kennen van de hond en met het verblijf van de hond zo aangenaam/stressvrij mogelijk te maken. Dit doen wij samen met de vrijwilligers die onze liefde voor de honden delen. Wanneer nodig zal er voor een hond een op maat gemaakte therapie geschreven en toegepast worden om ongewenst gedrag om te buigen naar gewenst gedrag.

Toekomstige eigenaren worden tijdens het kennismakingsgesprek uitgebreid geïnformeerd. In dit gesprek geven zij ook aan wat zij een hond te bieden hebben en wat hun verwachtingen zijn. Met deze informatie en in combinatie met de kennis die wij hebben opgedaan tijdens het verblijf van de honden, gaan wij op zoek naar de perfecte match. Hierbij gaan wij altijd uit van de specifieke behoeften van de hond!

Team Kat:

Bestaat uit verzorgers, Naomi, Anita, Carlijn, Cassandra, Talitha en Dominique. Samen met de vrijwilligers houden wij alle asielkatten tevreden. Wij zijn er voor de dagelijkse verzorging zoals het voeren en schoonhouden van de verblijven, maar ook om eventuele ziektes tijdig te signaleren, medicijnen te geven of een infuus. We monitoren onze gasten goed, qua gezondheid, maar ook qua gedrag.

Is de kat bang of juist een beetje uitdagend, sociaal met andere katten of heeft ze niks met andere viervoeters. Vindt hij/zij het fijn om geknuffeld te worden, of kun je beter wachten totdat hierom gevraagd wordt? Hebben we met een actief dier te maken, dan is een tuin bij het toekomstige thuis wel een must. Past het katje in een gezin met kleine kinderen? Al deze eigenschappen leggen we vast, zodat we de poes of kater in een geschikte omgeving kunnen herplaatsen en de nieuwe eigenaar uitgebreid kunnen informeren.

Alle verzorgers zijn gediplomeerd gedragstherapeut of in opleiding hiervoor. Zien we bij een binnengekomen kat een gedragsprobleem dan gaan we hiermee op diervriendelijk wijze aan de slag. Wij willen graag dat elke asielkat weer een fijn thuis krijgt.

Team Kliniek:

In onze kliniek werkt dierenarts Eirini Kamenaki. Samen met assistentes Mirjam en Jessica. Vrijwilligers Joke, Edith en Anneke maken ons team compleet.

De kliniek van het HDC biedt zorg aan alle asieldieren en, indien nodig ook aan onze gasten in het pension of de dagopvang. Dit varieert van lichamelijk onderzoek, chippen en enten bij binnenkomst en het starten van een behandelplan indien nodig.

Uitgebreide informatie vind je hier.

Maandelijks medisch artikel.

 

Team Receptie:

De spil van de organisatie, bestaat uit twee vaste medewerkers Ellen en Irma, zij vervult daarnaast de functie van vrijwilligers coordinator. Bij de receptie worden alle dieren ingeschreven en uitgeschreven.

De receptiemedewerkers proberen de eigenaar van een gevonden dier te achterhalen en contact te leggen, zodat de dieren niet onnodig lang bij ons hoeven te verblijven. Dagelijks worden de gevonden dieren doorgegeven aan Amivedi.

Wanneer er een dier geadopteerd wordt, maakt de receptie het papierwerk en de betaling in orde. Na plaatsing wordt de chip geregistreerd op de naam van de nieuwe eigenaar. Natuurlijk is de receptie het eerste aanspreekpunt bij binnenkomst. Hier worden ook de donaties in ontvangst genomen.

De pensionregistratie (reserveringen, in- en uitschrijven van pensiondieren) wordt gedaan door de receptie, waardoor u zorgeloos op vakantie kunt gaan. Daarnaast zal de receptie uw e-mail en telefoontje zo snel mogelijk behandelen en kunt u bij ons terecht voor de aanschaf van voer en andere honden- en kattenartikelen.

Team Pension:

Saskia verwelkomt en verzorgt al jarenlang de logees in ons pension. Daarbij wordt zij ondersteund door Eliane en andere vaste verzorgers uit het gehele team. Met veel ervaring en enthousiasme zorgen zij voor onze gasten in pension. Alle verzorgers zijn gediplomeerd gedragstherapeut of in opleiding hiervoor. Je kunt je trouwe viervoeter(s) met een gerust hart bij ze achterlaten.

Het schoonhouden van de verblijven, het voeren en het zorgen voor vers water zijn dagelijkse werkzaamheden. Het toedienen van medicijnen is geen probleem. Gedurende de dag worden de honden gewisseld op de patio’s en worden zowel de honden als de katten goed gemonitord.

’s Middags verwelkomen ze de nieuwe gasten of wordt er afscheid genomen van een loge die naar huis gaat. Graag tot de volgende keer!

De teams worden aangestuurd door:

Mirjam Smit (operationeel manager).

Regelmatig wordt overleg gevoerd met externe partijen zoals de gemeente en andere dierenwelzijnsorganisaties.