Het HDC team

Met ons superteam van 25 vaste medewerkers, zijn we zeven dagen per week in touw voor onze dieren. het HDC-team bestaat uit een aantal disciplines, t.w. onze hondenverzorgers en kattenverzorgers, de dierenartsen met assistenten in de kliniek, de medewerkers van de receptie, onze medewerkers van het pension en op kantoor. De teams worden aangestuurd door de Mirjam Smit en Inge Vercauteren, bestuurders.

Maak kennis met onze teams:

Team Hond: Hoi, wij zijn Team Hond. Ons team bestaat uit zes medewerkers Anita, Natasja, Mirjam, Björn, Lindy en Anke. Wij zijn opgeleid door Aeres Training Centre Barneveld en Kynologisch Centrum Quiebus. Een aantal van ons is reeds gediplomeerd kynologisch gedragstherapeut, de anderen zijn hard op weg deze opleiding te voltooien. Wij staan achter het positief opvoeden en begeleiden van honden en dat is dan ook hoe wij te werk gaan.

Onze dagelijkse taken zijn de schoonmaak, het voeren, verzorgen, observeren en positief begeleiden van onze asielhonden. Gemiddeld verblijven er zo’n 50 honden bij ons. Tijdens het verblijf van elke hond zijn wij zorgvuldig bezig met het leren kennen van de hond en het verblijf van de hond zo aangenaam/stressvrij mogelijk te maken. Dit doen wij samen met de vrijwilligers die onze liefde voor de honden delen. Wanneer nodig zal er voor een hond een op maat gemaakte therapie geschreven en toegepast worden om ongewenst gedrag om te buigen naar gewenst gedrag.

Toekomstige eigenaren worden tijdens het kennismakingsgesprek uitgebreid geïnformeerd. In dit gesprek geven zij ook aan wat zij een hond te bieden hebben en wat hun verwachtingen zijn. Met deze informatie en in combinatie met de kennis die wij hebben opgedaan tijdens het verblijf van de honden, gaan wij op zoek naar de perfecte match. Hierbij gaan wij altijd uit van de specifieke behoeften van de hond!

Team Kat: bestaat uit vier verzorgsters, Naomi, Anita, Richelle en Maxime. Samen met de vrijwilligers houden wij alle asielkatten tevreden. Wij zijn er voor de dagelijkse verzorging zoals het voeren en schoonhouden van de verblijven, maar ook om eventuele ziektes tijdig te signaleren, medicijnen te geven of een infuus. We monitoren onze gasten goed, qua gezondheid, maar ook qua gedrag.

Is de kat bang of juist een beetje uitdagend, sociaal met andere katten of heeft ze niks met andere viervoeters. Vindt hij/zij het fijn om geknuffeld te worden, of kun je beter wachten totdat hierom gevraagd wordt? Hebben we met een actief dier te maken, dan is een tuin bij het toekomstige thuis wel een must. Past het katje in een gezin met kleine kinderen? Al deze eigenschappen leggen we vast, zodat we de poes of kater in een geschikte omgeving kunnen herplaatsen en de nieuwe eigenaar uitgebreid kunnen informeren.

Alle verzorgers zijn gediplomeerd gedragstherapeut of in opleiding hiervoor. Zien we bij een binnengekomen kat een gedragsprobleem dan gaan we hiermee op diervriendelijk wijze aan de slag. Wij willen graag dat elke asielkat weer een fijn thuis krijgt.

Team Kliniek:  in onze kliniek werken dierenartsen Sabrina Riekerk en Eirini Kamenaki. Samen met assistentes Mirjam, Martine en Anneke. Vrijwilligers Joke en Edith maken ons team compleet.

De kliniek van het HDC biedt zorg aan alle asieldieren en, indien nodig ook aan onze gasten in het pension of de dagopvang. Dit varieert van lichamelijk onderzoek, chippen en enten bij binnenkomst en het starten van een behandelplan indien nodig.

Uitgebreide informatie vind je hier.

Maandelijks medisch artikel

Maart, De ziekte van Weil

Mei, Wormen bij katten

Team Receptie: de spil van de organisatie, bestaat uit twee vaste medewerkers Casandra en Ellen en enkele vrijwilligers. Bij de receptie worden alle dieren ingeschreven en uitgeschreven.

De receptiemedewerkers proberen de eigenaar van een gevonden dier te achterhalen en contact te leggen, zodat de dieren niet onnodig lang bij ons hoeven te verblijven. Dagelijks worden de gevonden dieren doorgegeven aan Amivedi.

Wanneer er een dier geadopteerd wordt, maakt de receptie het papierwerk en de betaling in orde. Na plaatsing wordt de chip geregistreerd op de naam van de nieuwe eigenaar. Natuurlijk is de receptie het eerste aanspreekpunt bij binnenkomst. Hier worden ook de donaties in ontvangst genomen.

De pensionregistratie (reserveringen, in- en uitschrijven van pensiondieren) wordt gedaan door de receptie, waardoor u zorgeloos op vakantie kunt gaan. Daarnaast zal de receptie uw e-mail en telefoontje zo snel mogelijk behandelen en kunt u bij ons terecht voor de aanschaf van voer en andere honden- en kattenartikelen.

Team Pension: Saskia verwelkomt en verzorgd al jarenlang de logees in ons pension. Daarbij wordt zij in de drukke periodes ondersteunt door collega’s van de andere afdelingen. Met veel ervaring en enthousiasme zorgen zij voor onze gasten in pension en dagopvang. Je kunt je trouwe viervoeter(s) met een gerust hart bij ze achterlaten.

Het schoonhouden van de verblijven, het voeren en het zorgen voor vers water zijn dagelijkse werkzaamheden. Het toedienen van medicijnen is geen probleem. Gedurende de dag worden de honden gewisseld op de patio’s en worden zowel de honden als de katten goed gemonitord.

’s Middags verwelkomen ze de nieuwe gasten of wordt er afscheid genomen van een loge die naar huis gaat. Graag tot de volgende keer!

Team kantoor: bestaat uit Maaike en Noor. Samen zorgen zij voor ‘het gezicht naar buiten’. Social media is van wezenlijk belang om onze naamsbekendheid te vergroten, maar ook voor het onder de aandacht brengen van onze asieldieren.

Daarnaast is deze afdeling mede verantwoordelijk voor het werven van inkomsten. Online acties of een direct mail per post worden hier ontwikkeld. Er is regelmatig contact met onze achterban en alle giften worden in ons systeem verwerkt.

Heb je leuk idee om onze inkomsten een boost te geven, neem dan contact met ons op: kantoor@haagsdierencentrum.nl of bel 070-7470100.

 

Team Bestuur: het bestuur van het Haags Dierencentrum bestaat uit Mirjam Smit (operationeel manager) en Inge Vercauteren (Hoofd Fondsenwerving, Communicatie & Marketing).  Samen zijn zij verantwoordelijk voor de dagelijkse gang van zaken, maar ook voor de continuiteit van het HDC.

Regelmatig wordt overleg gevoerd met externe partijen zoals de gemeente en andere dierenwelzijnsorganisaties.

Het bestuur vergadert minstens zeven keer per jaar met de Raad van Toezicht.