Kat vermist...?

Je kat vermist? Wat u kunt doen via het Haags Dierencentrum

Wij begrijpen dat wanneer je kat zoek is, je die graag zo snel mogelijk terug wilt hebben. Stuur een email naar kat@haagsdierencentrum.nl  Zet in het onderwerp duidelijk: KAT VERMIST, naam en kleur van je kat.

In de email ontvangen wij graag je naam, adres en telefoonnummer, informatie over de vermissing, leeftijd, geslacht (gecastreerd of gesteriliseerd), de datum wanneer je de kat voor het laatst hebt gezien en kenmerken van je kat. Als bijlage een duidelijke poster of duidelijke foto’s meesturen, zodat wij direct kunnen kijken of er een kat is binnengekomen die aan je beschrijving voldoet. Wij nemen contact met je op om een afspraak te maken, zodat je kunt kijken of je kat inderdaad bij ons is gebracht. 

Wat te doen als je kat wordt vermist

  • Mail ons zo snel mogelijk na vermissing (zie boven).
  • Als je een afspraak hebt gemaakt, neem dan je legitimatiebewijs mee.
  • Wij zijn wettelijk verplicht alle gevonden dieren 14 dagen na binnenkomst in quarantaine te houden, te vaccineren en zo nodig te chippen. Na de wettelijke ‘bewaar’ termijn van 14 dagen wordt het asiel eigenaar van het dier en mag de kat worden herplaatst.

De kosten van chippen, het vaccineren en eventuele andere noodzakelijke medische behandeling moeten wij bij de eigenaar in rekening brengen, evenals de verblijfskosten voor het aantal dagen dat de kat in het asiel heeft gezeten.

De kosten zijn:

voor een hond € 27,50 per dag

voor een kat     € 17,50 per dag

  • Neem contact op met de Dierenambulance Den Haag 070-3282828 Dierenambulance De Wijs 0900-4035009
  • Geef je huisdier op als vermist bij Amivedi 0900 2648334
  • Print de ‘Vermist flyers’ uit in kleur. Verspreid de flyers in je omgeving in brievenbussen en hang ze op. Hang ze op plekken waar mensen even stilstaan (denk aan bushokjes/vuilniscontainers).
  • Woon je op de grens van Den Haag en een andere gemeente, zoek dan ook in het asiel van de andere gemeente.

 

Tips

  • Is je dier gechipt? Controleer of de chip is geregistreerd en of alle gegevens kloppen. Kijk hier voor op www.chipnummer.nl
  • Mail ons ook, zelfs wanneer een vermist dier is gechipt direct, het kan voorkomen dat de chip niet meer leesbaar is.
  • Controleer altijd of je aanmelding bij Amivedi goed is verwerkt.
  • Je kunt zelf op Amivedi kijken bij de gevonden dieren. Deze staan met foto, vindplaats en datum binnenkomst vermeld.
  • Verspreid eventueel na 10 dagen nogmaals de ‘Vermist flyer’.
  • Ga in de avonduren in je buurt zoeken. Er is dan minder herrie van verkeer op straat. Hopelijk is je dier dan minder bang en zal sneller reageren op je stem.
  • Neem tijdens je zoekactie altijd een reismandje mee.

Belangrijk

  • Wij controleren altijd extra of de binnengekomen kat een chip heeft. Als dat zo is, en de gegevens zijn ‘openbaar’ geregistreerd bij de databank, nemen wij contact op met de eigenaar. Telefonisch, per mail of per brief. Daarom is het van het grootste belang dat je kat is gechipt en je juiste, recente adres en telefoonnummer openbaar vermeld staan in de databank.
  • Een telefonisch (of via facebook) verzoek aan ons om te kijken of je vermiste kat in het asiel verblijft, kunnen wij helaas niet in behandeling nemen.
  • Gevonden dieren worden naar het asiel gebracht in de gemeente waar zij gevonden worden. Wordt je kat bijvoorbeeld net over de grens in Voorburg gevonden dan zal de kat naar het asiel Julialaantje in Rijswijk gebracht worden.

Andere mogelijkheden waar jij je dier als vermist kunt opgeven: mensendier.nl/Dier-en-Vriend-TV, Facebook:  070 vermiste/gevonden dieren