Kat vermist?

Wat te doen als uw kat wordt vermist:

  • Kom altijd zelf, met een foto (en paspoort) van uw kat bij het asiel langs om te kijken of uw vermiste kat hier is binnengebracht. Dit kan tijdens openingstijden (maandag t/m zaterdag tussen 12:30 en 15:30 uur). U meldt zich bij de receptie, een verzorger neemt u mee naar de recentelijk binnengekomen katten. Neemt u ook uw eigen identiteitsbewijs mee en kom zo snel mogelijk na de vermissing van uw kat.
  • Wij zijn wettelijk verplicht alle gevonden dieren 14 dagen na binnenkomst in quarantaine te houden, te enten en zo nodig te chippen. Na de wettelijke ‘bewaar’ termijn van 14 dagen wordt het asiel eigenaar van het dier en mag de kat worden herplaatst.

De kosten van chippen, het enten en eventuele andere noodzakelijke medische behandeling moeten wij bij de eigenaar in rekening brengen, evenals de verblijfskosten voor het aantal dagen dat de kat in het asiel heeft gezeten.

  • Neem contact op met de Dierenambulance Den Haag, 070-3282828, Dierenambulance De Wijs, 0900-4035009.
  • Geef uw huisdier op als vermist bij Amivedi, 0900 2648334, www.amivedi.nl
  • Print de ‘Vermist flyers’ uit in kleur. Verspreid de flyers in uw omgeving in brievenbussen en hang ze op. Hang ze op plekken waar mensen even stilstaan (denk aan bushokjes/vuilniscontainers).
  • Woont u op de grens van Den Haag en een andere gemeente, zoek dan ook in het asiel van de andere gemeente.

Tips:

  • Is uw dier gechipt? Controleer of de chip is geregistreerd en of alle gegevens kloppen. www.chipnummer.nl
  • Kom ook, zelfs wanneer een vermist dier is gechipt, direct in het asiel kijken, het kan voorkomen dat de chip niet meer leesbaar is.
  • Controleer altijd of uw aanmelding bij Amivedi goed is verwerkt.
  • U kunt zelf op www.Amivedi.nl kijken bij de gevonden dieren. Deze staan met foto, vindplaats en datum binnenkomst vermeld.
  • Verspreid eventueel na 10 dagen nogmaals de ‘Vermist flyer’.
  • Ga in de avonduren in uw buurt zoeken. Dit omdat er dan minder herrie van verkeer op straat is, uw dier hopelijk minder bang is en sneller zal reageren op uw stem.
  • Neem tijdens uw zoekactie altijd een reismandje mee.

Belangrijk:

  • Wij controleren altijd extra of de binnengekomen kat een chip heeft. Als dat zo is, en de gegevens zijn ‘openbaar’ geregistreerd bij de databank, nemen wij contact op met de eigenaar. Telefonisch, per mail of per brief. Daarom is het van het grootste belang dat uw kat is gechipt en uw juiste, recente adres en telefoonnummer openbaar vermeld staan in de databank.
  • Een telefonisch verzoek aan ons om te kijken of uw vermiste kat in het asiel verblijft, kunnen wij helaas niet in behandeling nemen.
  • Gevonden dieren worden naar het asiel gebracht in de gemeente waar zij gevonden worden. Wordt uw kat bijvoorbeeld net over de grens in Voorburg gevonden zal de kat naar het asiel Julialaantje in Rijswijk gebracht worden.

Andere mogelijkheden waar u uw dier is als vermist kunt opgeven:  www.dierenvriendtv.nl, Facebook:  070 vermiste/gevonden dieren

Organisatie

Als oudste en één van de grootste asielen van Nederland zorgen wij, met inzet van educatie en voorlichting, op professionele wijze voor de opvang en verzorging van alle aangeboden katten en honden uit de regio Den Haag in een diervriendelijk asiel en pension.

De individuele zorg voor het dier is de basis van ons beleid.

 

anbi

Apps

 

appstore1

google play1

Gegevens

Geopend van ma t/m zat van 12.30 tot 15.30

Lozerlaan 595
2544 MC Den Haag


070-3661806
http://www.haagsdierencentrum.nl

KvK: 41157013
RSIN: 002875019
BTW: NL002875019B01

IBAN: NL05 INGB 0004 4181 83
UBN: 6346579

NFDO